Google Analytic

2012年4月20日 星期五

Leverage 槓桿原理





one day, an excellent businessman Jack, told his son.


Jack: I have decided a girl that I want you to marry her.
Son: I want to marry what I decide !
Jack: But this girl is Bill Gates's daughter!
Son: wow! That so, then .........


At a party, Jack walks to Bill Gates.
Jack: I'll help your daughter to introduce a good husband.
Bill: Thx ! but she is not ready to be married.
Jack: But this young man is the vice president of World Bank !
Bill: wow! That maybe ..........


Then, Jack went to see the president of the World Bank.
Jack: I would like to introduce a young man to be your company's vice president.
CEO: Well... We have a number of vice president, more than enough.


Jack: But the young man is Bill Gates's son-in-law!
President: wow! so, how was him ..........




一位優秀的商人傑克,有一天告訴他兒子。

傑克:我已經決定好了一個女孩子,我要你娶她。
兒子:我自己要娶的新娘我自己會決定。
傑克:但我說的這個女孩可是比爾蓋茲的女兒喔!
兒子:哇!那這樣的話………

在一個聚會中,傑克走向比爾蓋茲。
傑克:我來幫你女兒介紹個好丈夫。
比爾:我女兒還沒想嫁人呢。
傑克:但我說的這個年輕人可是世界銀行的副總裁喔!
比爾:哇!那這樣的話……….

接著,傑克去見世界銀行總裁。
傑克:我想介紹一位年輕人來當貴公司的副總裁。
總裁:我們已經有很多位副總裁,夠多了。

傑克:但我說的這個年輕人可是比爾蓋茲的女婿喔!
總裁:哇!那這樣的話……….








沒有留言:

張貼留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...